Okvara izpušnega sistema – Kaj storiti?

Okvara izpušnega sistema – Kaj storiti?

Velika večina nas ima doma svoj avtomobil. Vsakdo se rad z lastnim vozilom odpelje v službo, zato lahko v slovenskih domovih večinoma najdemo vsaj dva avtomobila. V kolikor živimo na vasi, je avtomobil nujno potreben, saj se z njim odpeljemo v službo. Ker nihče ne želi, da se bi mu avtomobil pokvaril, ga je potrebno redno voziti na servis, da se mu pregledajo tudi izpušni sistemi.  To opravi vsak avtoservis, zato z obiskom nikakor ne odlašajte.

Če nam skrb za avtomobil ni na prvem mestu, se tako hitro zgodi, da se okvari kakšen ključen in pomemben del. Izpušni sistemi so zagotovo izredno ranljivi, še zlasti pri tistih avtomobilih, ki ne vozijo na dolgih razdaljah.

Sonda za merjenje koncentracije kisika

Vsi izpušni sistemi imajo vgrajeno tudi posebno sondo, ki meri koncentracijo kisika v izpušnih plinih. Ta meritev se pošlje v elektronsko krmilno enoto vozila, ki bo ustrezno spremenila upravljanja vbrizga goriva v motor, tako da bo mešanica zraka goriva optimalna.

Če izpušni sistemi nimajo pravilno delujoče sonde, se lahko hitro zgodi, da pride do resnejših okvar in tudi zato je dobro delovanje vsej elementov izpušnega sistema ključno.

Čiščenje in odstranitev DPF filtra

Je smiselno DPF filter odstraniti iz avtomobila? Običajno tega ne moremo priporočiti, saj gre za pomemben filter, ki preprečuje uhajanje škodljivih snovi v okolje. A v nekaterih primerih je vseeno pametno premisliti o tej možnosti, namesto odstranitve pa lahko filter zamenjamo s takšnim, ki ima večjo prepustnost.

Odstranitev DPF filtra je smiselna v redkih primerih, bolje je najprej ugotoviti, ali je možno isti učinek doseči s čiščenjem ali zamenjavo filtra. DPF filter se lahko zamaši, saj je izdelan prav tako, da zadržuje saje in druge trdne stranske proizvode izgorevanja dizelskega goriva. To pomeni, da ga bo treba občasno očistiti in sprostiti pot za izpušne pline, ki nimajo radi tovrstnih ovir. Čiščenje DPF filtra lahko opravimo kar med vožnjo, in sicer tako, da nekaj časa vozimo pri višji hitrosti in na višjih obratih. Pri tem doseže izpušni sistem višjo temperaturo, ki je zadostna za topljenje saj, ki tako sprostijo prehod izpušnih plinov.

Če takšno čiščenje ne ponudi pričakovanega učinka, lahko filter odstranimo iz izpušnega sistema in ga očistimo ročno. Pri tem je pomembno, da se čiščenja lotimo pazljivo in z uporabo primerne zaščitne opreme. Že sam izpušni sistem morda vsebuje škodljive snovi, te pa so gotovo nabrane na filtru in jih lahko hitro pomotoma vdihnemo ali sprostimo v okolje. Filter temeljito očistimo, posušimo in vgradimo nazaj v izpušni sistem.

V nekaterih primerih čiščenje ne bo učinkovito, filter se bo hitro ponovno zamašil. To se zgodi predvsem pri starejših avtomobilih, ki nimajo tako učinkovitega izgorevanja. V tem primeru je lahko odstranitev DPF filtra smiselna, najprej pa poskusimo težavo odpraviti z uporabo tako imenovanega športnega filtra, ki ima večji prepust. Čisto možno je, da bo že ta rešitev povsem zadostna, še posebej v kombinaciji z učinkovitim čiščenjem in rednim vzdrževanjem tega filtra in izpušnega sistema nasploh.

Izpušni sistemi ima kar nekaj vitalnih delov, brez katerih en bi deloval tako dobro, kot mora delovati, da zagotavlja optimalno delovanje vozila. Eden izmed izredno pomembnih delov, ki ga marsikateri neizkušeni voznik in nepoznavalec še nikoli ni videl, je tudi AGR ventil. To je nadomestni del, ki ga izdelovalci namestijo v blok motorja.

Izpušni sistemi brez AGR ventila ne bi delovali pravilno, saj omenjeni filter poskrbi za pravilno regulacijo izpušnih plinov. Strokovnjaki pravijo, da se pomen AGR ventila z lahkoto lahko primerja s pomenom katalizatorja. Del izpušnih plinov, ki potujejo po ceveh izpušnega sistema, se namreč za izpušnim kolenom odvzamejo. Nato pa se zmešajo s svežo zmesjo in se v sesalcem kanalu ponovno pošljejo v motor.

7 razlogov za pregled vašega izpušnega sistema

Katalizator deluje le pri optimalnih pogojih

Katalizator bo v našem avtomobilu primerno deloval le, če bodo izpolnjeni vsi pogoji, ki jih zahteva. Če je katalizator v dobrem stanju bo začel delovati po približno teh minutah delovanja avtomobila. Takrat izpušni plini segrejejo njegovo sredico na temperaturo, ki presega 250 stopinj Celzija.

Katalizator mora biti izdelan iz izredno trpežnih in dobrih materialov, saj se dnevno sooča z izredno visokimi temperaturami. Poleg tega pa mu delovanje otežkoča tudi voda in prah, ki sta vedno prisotna ob vožnji avtomobila. Proizvajalci se zato že leta trudijo, da bi izdelali izpušne sisteme, ki bi z lahkoto prenesli vse omenjene pogoje in bi imeli dolgo življenjsko dobo.

Katalizator mora biti tako izdelan iz nerjaveče pločevine, ki je odporna na vse omenjene pogoje, s katerimi se srečuje.

Sonda za merjenje koncentracije kisika

Vsi izpušni sistemi imajo vgrajeno tudi posebno sondo, ki meri koncentracijo kisika v izpušnih plinih. Ta meritev se pošlje v elektronsko krmilno enoto vozila, ki bo ustrezno spremenila upravljanja vbrizga goriva v motor, tako da bo mešanica zraka goriva optimalna.

Če izpušni sistemi nimajo pravilno delujoče sonde, se lahko hitro zgodi, da pride do resnejših okvar in tudi zato je dobro delovanje vsej elementov izpušnega sistema ključno.

Kako lahko poskrbimo za odlično delovanje filtra za trde delce

Pogosta vožnja po mestu ali zelo redka uporaba avtomobila lahko vozilu bolj škodita kot koristita. Takšna vožnja namreč povzroči, da filter trdih delcev ne doseže optimalne temperature za regeneracijo delcev, ki so ujeti znotraj njega.

To po povzročilo, da bo sčasoma avtomobil izgubil učinkovitost in s tem bo povečal porabo goriva, dokler ne bo na armaturni plošči zasvetila lučka o napaki. Ta lučka bo pokazatelj da filter trdih delcev ne deluje več pravilno oziroma, da z njim nekaj ni v redu.

Zakaj se filter trdih delcev pogosto okvari?

V nasprotju s katalizatorjem, pri kateremu plini prehajajo skozi odprte kanale v keramičnih ali kovinskih monolitih, se v filtru za delce to ne zgodi, saj ima filter trdih delcev namen ujeti saje in jih nato odstraniti s postopkom regeneracije.